Weer thuis.... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Femke en Daniël - WaarBenJij.nu Weer thuis.... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Femke en Daniël - WaarBenJij.nu

Weer thuis....

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke en Daniël

27 Mei 2013 | Nederland, Groningen

Tja de titel zegt het al: we zijn weer thuis...... Vrijdagochtend werden we heel warm onthaald door Marieke op Schiphol. Heel gezellig om elkaar weer te zien! Ook de Hollandse melk smaakte weer heerlijk, blijken we toch 6 maanden gemist te hebben.

Marieke heeft ons afgeleverd in Goor bij Daans ouders, die overal slingers en welkom thuis ballonnen opgehangen. 's Avonds hadden ze een feestje georganiseerd, wat erg gezellig was! Er was veel gebeurd en dan is het leuk om iedereen meteen weer te zien en te spreken.

Dagje daarna heb ik een heerlijke gezichtsbehandeling bij Elvira gehad, een superfijn verjaardagscadeau van m'n ouders! En zo hoor je nog eens wat: tante Gerda blijkt een nestje met een klein katertje te hebben, zwart met grijze vlekken. Hij is op hemelvaartsdag geboren, dus we moeten nog 5 weken op Pablo wachten, maar we zijn ontzettend bij. Zooo leuk om straks weer een klein vriendje in huis te hebben!

Bij mijn ouders was het ook weer ouderwets gezellig. Mama had lekker gekookt en er waren verschillende lekkere flessen wijn! Ook hebben we hun fiets gekregen (niet die van Daan, maar die van mij blijkt gestolen te zijn...), het lukte zelfs om die met alle tassen mee terug in de trein te nemen.

Gisteren hebben we Zuid-Amerikaanse praktijken in Nederland meegemaakt. We stonden op het perron van Goor en zowel om 10.01 als om 11.01 werd er door een stem in de luidspreker omgeroepen dat de trein niet rijdt?!?! Geen reden waarom niet, of er bussen komen en wanneer de verwachting is dat hij wel weer rijdt. Echt apart, want op internet en ns.nl konden we ook geen informatie vinden (uitgelopen werkzaamheden bleken de oorzaak te zijn). Gelukkig kon papa ons naar Hengelo brengen.

Evelien kwam ons ophalen van het station, superlief! Zij had het huis gezellig gemaakt met bloemetjes en een grote bos hele mooie bloemen op tafel. En alles rook heerlijk fris (haha, kunnen we wat van leren...). Ook lagen er veel verrassingskaartjes op ons te wachten, echt heel leuk dat mensen daaraan gedacht hebben!!

Nog een weekje genieten van de zon in onze tuin en dan weer aan het werk en voor Daan: zoeken naar werk. We vonden het heel leuk dat jullie onze site steeds hebben gelezen en betrokken zijn geweest bij onze belevenissen. Tot snel!

• 27 Mei 2013 - 20:28

Bertha En Herman Wansink:

Hallo Femke en Daniel,

Het verslag is even als alle vorige indukwekkend.

Groeten,

Bertha en Herman.

• 27 Mei 2013 - 20:30

Rene Van Der Wal:

Hoi,

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn maar toch ook wel ontzettend jammer dat delange reiserop zit. Nu dus geen leuke verhalen en schitterende foto's meer........Wanneer staat de volgende Youaretravel gepland?!? :-).

Graag wil ik een bijdrage doen voor Mees, hebben jullie een banknummer voor oid voor mij?

See ya,
    Rene

• 27 Mei 2013 - 20:50

Karin:

Lieve Fem en Daan,

Welkom thuis!! Wat fijn dat jullie er weer zijn. Ik heb al jullie reisverhalen gelezen en vond het erg leuk om jullie zo te kunnen volgen. En natuurlijk doen wij ook een bijdrage voor Mees. Hopelijk kunnen we gauw weer eens afspreken.

Liefs Karin

• 31 Mei 2013 - 10:07

Sylvia:

Fijn dat jullie weer gezond en wel terug zijn. (is dat andere glas nog heel overgekomen?).

Martin had me al verteld van het katje bij tante Gerda (omdat we ook al aan het rondkijken waren, onze kat is nu 18), maar ik zie al dat hij een goed huis heeft gevondenden ;-) Wij hebben toch maar besloten om eerst Azrael af te wachten met een beetje geluk gaat ze nog een paar jaartjes mee.

Alle verhalen waren inspirerend en de foto's maakten het af. Superbedankt dat jullie dit zo trouw hebben bijgehouden. Tot de eerstvolgende familiedag.

groetjes Sylvia

P.S. jullie actie heb ik op mijn werk doorgezet (we hebben 2 jaar geleden hetzelfde gedaan voor een collega. Zijn zoontje is uiteindelijk in Zwitserland behandeld en maakt het gelukkig goed.