Aankomst en eerste dagen Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Femke en Daniël - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste dagen Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Femke en Daniël - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste dagen Buenos Aires

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke en Daniël

04 December 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Afgelopen vrijdag zijn Daan en ik vertrokken naar Zuid-Amerika. In Amersfoort stapten we bij mijn ouders in de trein en werden we nog getrakteerd op boterhammen met ei. Op Schiphol nog even gezellig koffie gedronken ook met Daans ouders erbij, waarna we werden uitgezwaaid.

Onze aankomst in Buenos Aires was top! Heerlijk zomerweer, meteen bikini uit de tas en op 't gras op het dakterrras van ons hostel met een literflesje Quilmes (Argentijns bier) liggen genieten, kon niet beter.

Verder is Buenos Aires een stad waar je als plastisch chirurg goed geld kunt verdienen. Minstens 1 op de 10 vrouwen heeft wel iets laten verbouwen, soms worden het echt spoken: in de supermarkt schrok ik me rot van een mislukt verbouwde oma.... Ook veel mensen met verband op de neus, die net van een kliniek komen. Haha, volgens Daan is dat ook wel een beetje nodig: hij vindt de Argentijnse vrouw niet zo aantrekkelijk vanwege de te grote neus. Verder is het de stad van de poedels: opvallend veel mensen met zo'n suffe witte hond. We hebben al meerdere professionele hondenuitlaters gespot, die soms wel met 10 honden lopen....

Het valt ons ook mee hoe goed alles toch geregeld is. Onze gastmoeder wist dat we kwamen, de school verwachtte ons inderdaad maandag om 8 uur voor de ingangstoets en we worden de komende 2 weken verwacht voor Spaanse les. Het gaat 'mas o menos', we zijn vooralsnog geen talenten, maar hoefden gelukkig niet in het laagste klasje te starten.

Niet alles is trouwens goed geregeld: in het weekend waren we blij met de publieksvriendelijke acties van het stakend metropersoneel (we konden gratis mee), maar maandagochtend lag alles onverwachts plat, waardoor de metrorit van 25 minuten naar school ineens een busrit als sardientjes in een blik van meer dan een uur werd..... Niet zo leuk, vooral omdat het de hele dag inclusief terugrit zo bleef....

We hebben verder 's middags na de lessen de stad een beetje verkend en op zondag gerelaxed in de verschillende parken. Die zijn er genoeg hier, het is echt een groene stad!

De komende anderhalve week wonen we nog hier en daarna gaan we 2 weken naar Uruguay, waarna we verder trekken richting Pategonië.

• 05 December 2012 - 11:15

Femke:

Hola chicos,
    ¿Que tal? ¿Ya hablen español?
    Me gustan mucho las fotos. Reconozco algunas lugares. ¡Chevere!
    Que les vajan bien.

• 05 December 2012 - 11:28

Herman En Bertha Wansink:

Hallo Daan en Fem,

Wij zijn zeer onder de indruk van hetgeen wat jullie ons met foto's laat zien.
    We zien op deze foto's dat jullie het naar je zin hebben en wensen nogmaals veel plezier.
    In Nederland is al sneeuw gevallen en is het al behoorlijk koud.

Groetjes,

Bertha en Herman.

• 05 December 2012 - 16:19

Sylvia Rieftink:

He Femke en Daan,

Niek ik houden jullie verslagen in de gaten (willen zelf ook nog erg graag die kant op). Ik weet niet wat dat is met die zuid amerikanen en hun plastische chirugie. We komen net zelf uit Noord Brazilie en daar is het ook overal raak. Vet verwijderen uit de buik en inspuiten in de kont. haha..

We hebben trouwens genoten van jullie trouwfeest, was helemaal super geregeld.

Groetjes Sylvia

• 06 December 2012 - 22:54

Karin:

Hey Fem en Daan,

Voor het eerst als getrouwd stel op reis, de wereld in... Wat geweldig om jullie te mogen volgen vanuit het koude en besneeuwde Groningen. Wat heerlijk dat daar de zon schijnt. Wij hebben net de Sint uitgezwaaid en bereiden ons al weer voor op de kerst, zucht :-) Geniet ervan en hopelijk horen we gauw weer iets van jullie,

Liefs Karin

• 09 December 2012 - 19:16

Marije:

Heerlijk, liggend in een parkje in de zon...in Buenos Aires! Hoop dat jullie naast de verbouwde neuzen en lelijke poedels (al dan niet op vier 'poten') ook al het moois gaan zien ;)
    Wat misschien nog leuk is om te doen op maandagavond is 'La bomba de Tiempo' in Konex. Zit aan Sarmiento 3131. Meeste mensen kennen het wel (ook bij Coined). En ik heb zelf nog salsales gehad bij Azucàr in de wijk Belgrano, dat was leuk om te doen. Maar wellicht dat jullie voor de tango gaan natuurlijk. Heb jullie geen tips meer kunnen geven op jullie mooie feest, maar zo kan het ook. Maar jullie komen vast zelf nog allemaal leuke dingen tegen! Heel veel plezier, liefs Marije

• 10 December 2012 - 16:25

Lantinkje:

Ola!

Het klinkt allemaal erg leuk en de foto's zien er top uit!
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben!
    Hier alles prima. De sneeuw is weer weg, voor zolang het duurt, en alles gaat zijn gangetje.
    Had vandaag lekker een dagje vrij, heerlijk.
    Veel plezier en doe jullie best op school:)
    Xx